יום שלישי, 30 בינואר 2018

מספר רישוי חדש עם 8 ספרות

מעוניין במכונית ניסאן חדשה? צפה ל-8 ספרות

מכוניות חדשות שנמכרות במהדורות החדשות יחלו להגיע עם לוחות רישוי בני 8 ספרות. אמנם נראה לנו קשה מאוד להכיל בלוחית רישוי 8 ספרו תאך זה קורה במקומות רבים בעולם וגם כמות גדולה יותר של ספרות כאשר יש לכך סיבה מאוד הגיונית. מספר הרישוי למעשה נותן תעודת זהות לרכב ואחרי הנתונים המסחררים של רבע מיליון מכוניות חדשות מידי שנה בכבישי ישראל, וכמות מכוניות שמגיעה לשלושה וחצי מיליון למדינה שבה כמעט תשעה מיליון תושבים, זה ברור מאליו.

מוסך ניסאן

מספר רישוי חדש עם 8 ספרות: מה שצריך לדעת

·         עד שנות החמישים היו נוסעות בכבישי ישראל מכוניות עם 3 עד 5 ספרות. זה הספיק לאותה תקופה אך היום יש כל כך הרבה מכוניות ועולה הצורך בלוחיות רישוי מטעם משרד התחבורה שיספיקו לכמות המודרנית בימים אלו. במכוניות ניסאן חדשות כבר תקבלו לוחית רישוי בת 8 ספרות ובחלק מהדגמים שהרפורמה עוד לא חלה עליהם עדיין ישווק עם לוחיות רישוי בנות 7 ספרות.
·         אם היינו ממשיכים עם 7 ספרות בלוחית הרישוי תוך כמה חודשים היינו נתקלים בבעיה כאשר אין מספרים נוספים. 8 ספרות לעומת זאת, מאפשרות ליצור לוחיות רישוי ללפחות 50 השנים הבאות, זהו כוחה של ספרה  אחת. כמובן שיגיע העת בכל העולם למצוא פתרונות אחרים כאשר בישראל לא נהוג לצרף אותיות, מה שנהוג במדינות אחרות, על אף שמשרד התחבורה אימץ את המודל האירופאי בהוספת  IL בסוף לוחית הרישוי, שמסמן את המדינה.

לא כל כך פשוט להוסיף ספרה


למרות שהוספת ספרה ללוחית הרישוי נראית משימה קלה היא ממש לא כזו. אמנם היא תקפה רק על רכבים חדשים ולא כאלו שייצאו ממוסך ניסאן, רנו או כל מוסך מורשה אחר ברחבי הארץ אך עדיין ההיערכות שהמדינה צריכה לעבור על כל רשויותיה אינה פשוטה. מאגרי נתונים רבים אצל הרשויות העירוניות כדי לאכוף חנייה עם פקחי התנועה, רשויות ממשלתיות, בנקים, חברות ליסינג, ארגונים וחברות גדולות, זרועות הביטחון, כבישים  אגרה ועוד גופים רבים צריכים להתרגל לכך ולעדכן את המאגרים שלהם בהתאם כדי שלא יהיו תקלות בהחסרת ספרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה