יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

בדיקת צמיגים לקראת החורף

פעולת הנהיגה היא אחת הפעולות השגרתיות ביותר שיש ואנחנו הישראלים לוקחים אותה כמובן מאליו במיוחד יותר מכולם. אמנם הפעולה עצמה הכרחית ושגרתית ולמעשה אינה מסובכת אך לא רק הנהיגה היא זו שיכולה לגרום לתאונות אלא תקינות הרכב על כל חלקיו. כול אחד יודע שנהיגה בחורף מסוכנת יותר מנהיגה בקיץ אם לא תמיד ברור לאנשים מה צריך לעשות כדי להכין את הרכב טוב יותר לנהיגה בתנאים הבעייתיים של הכבישים החלקים. במוסך רנו כמו מוסכים אחרים יספרו לכם בדיוק מה הבעיה ברכב, אם יש, כאשר אחד מהחלקים החשובים בהכנה לחורף הם הצמיגים.

בדיקה במוסך רנו

חובה לבדוק צמיגים – החורף מגיע

·         בכל גלגל יש חריצים ולא ברור לכולנו מה בדיוק המטרה שלהם. חלק חשוב מנוכחותם של החריצים הללו, שנראים כמו תעלות, היא האחיזה בכביש. באמצעות שטח הפנים שנוצר על פני הגלגל, הצמיג יכול לאחוז בכביש בצורה טובה יותר וכך הרכב לא מחליק. בנוסף, החריצים הללו הם אלו שמאפשרים לרכב להיות יציב גם כשהוא עובר בשלוליות כיוון שהמים יוצאים דרך החריצים וכך תמיד הרכב נמצא על פני הקרקע.
·         מה צריך לעשות כדי לבדוק שהחריצים תקינים? פשוט להביט עליהם. משרד התחבורה קבע שחובת החלפת כל גלגל שהחריץ בו עמוק פחות משני מילימטרים אם כי מתחת לשלושה מילימטרים הוא משמעותית פחות יציב וגם במקרה כזה מומלץ להחליף אותו.
·         בדיקת לחץ האוויר הכרחי בכל ימות השנה אך בעיקר כשהכביש רטוב. לחץ אוויר גבוה מידי יכול לגרום לרכב להחליק ולחץ נמוך מידי יחמם אותו ועלול לגרום לו לתקר.

בדיקה קצרה מצילה חיים


אמנם בדיקת צמיגים במוסך רנו או מוסכים מורשים אחרים יכולה להישמע לכם כמו בדיקה מיותרת שאין צורך להכרחי לביצועה אך כדאי לכם לא להתעצל ולבדוק כיוון שהבדיקה הזו יכולה להציל את חייכם. גם רכבים חדשים יכולים לנסוע על צמיגים מעט בלויים ולא שווה לסכן את החיים בגלל גלגל אחד ובדיקה שאורכת כמה דקות. הנהג הישראלי הממוצע, וזה כולל נהגי אוטובוסים ומשאיות, לא בודקים את לחץ האוויר בדרך קבע למרות נסיעות יום יומיות רבות ובעת הצורך יש להגיע למוסך ולבצע בדיקה מקיפה יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה