יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

החשיבות של הכנת הרכב לחורף

החורף הישראלי עשוי לתעתע בנהגים ולגרום לתאונות דרכים, נזקים בלתי הפיכים ופגיעות חמורות. בניגוד לחורף באירופה אשר בו יש מדי שנה כמות גדולה של גשמים, אצלנו לא תמיד ניתן להיערך מראש אל מזג האוויר ואחוזי המשקעים. יחד עם זאת, אין להקל ראש בחורף, וחשוב מאוד להכין את הרכב היטב.

יש הרבה סיבות לכך שחשוב להכין את הרכב לחורף. ראשית, הכנת הרכב כוללת החלפה ובדיקה של מערכות שונות:

  •  גלגלים וצמיגים.
  • בלמים.
  • מערכת החשמל.
  •  מתזי מים ומגבים.
  • תיבת הילוכים
חיוני לבדוק את מערכת ההיגוי והבלמים, לוודא את תקינות האורות וכל המכשירים, ולהקפיד על האטה או האצה בשלבים ולא בפתאומיות.

הכנת הרכב לחורף


שיפור האחיזה על הכביש ומודעות לסכנות החורף


את ההכנה יש לבצע במוסך מורשה בעל ניסיון והסמכה, אשר יידע כיצד לטפל ברכב ולבדוק אותו היטב. החלפה ובדיקה של מערכות שונות עוזרת לרכב להתמודד עם קשיי החורף, ואידיאלית בעיקר לקראת הגשם הראשון. כידוע לכל נהג שהתנסה בנהיגה בחורף, אחד הקשיים הגדולים הוא ראייה למרחק. בחורף יש ערפל, גשם ורוחות, ולא תמיד ניתן לשלוט ברכב באופן מלא. בעזרת הכנת הרכב ניתן לשפר את האחיזה על הכביש, ולהבטיח שליטה מלאה של הנהג במתרחש.

שנית, הכנת הרכב לחורף כוללת לא מעט עבודה מנטאלית. כאשר נהג מכניס את הרכב שלו למוסך לקראת החורף, הוא מפנים כי מדובר על שינוי משמעותי הצפוי בצורה כלשהי להשפיע עליו. במילים אחרות, עדיף להשקיע כמה מאות שקלים, ולטפל ברכב לקראת החורף מאשר להמתין לתאונה בלתי צפויה. טיפול חורף חושף את הנהג אל שורה ארוכה של נזקים אשר צפויים להיגרם לו כתוצאה מתנאי מזג האוויר בחורף. כדאי למנוע זאת מראש, ולאסוף מידע על אופן ההכנה הרצוי לקראת החורף.

היבטים כלכליים ואישיים של הכנת הרכב לחורף


החשיבות של הכנת הרכב לחורף באה לידי ביטוי גם בהיבט הכלכלי. נהג המבצע את הטיפולים הנדרשים שומר על ערך הרכב, משפר את ביצועיו, ויכול למכור אותו לאחר מכן במחיר שוק גבוה. הכנת הרכב היא השקעה משתלמת בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר היא מונעת תאונות ונזקים הגוררים הוצאות עצומות, ובטווח הרחוק היא מקלה על מכירת הרכב או החלפתו בדגם חדש.


מבחינה אישית, מומלץ לוודא שקיימת פוליסת ביטוח רכב בתוקף, לבדוק את אמצעי הבטיחות ברכב, ובעיקר לאמץ הרגלי נהיגה נכונים. חורף דורש לא מעט מהנהג, ולכן חשוב מאוד להיערך אליו. אפשר לפתוח את החימום בימים קרים, אולם עדיף להימנע מחימום יתר בעזרת חלון מעט פתוח והזרמת אוויר קר. בנוסף, יש להתרחק משפת הכביש, ולהקפיד על לבישת אפוד זוהר בעת יציאה מהרכב. עצות אלו מצטרפות אל הכנה מכאנית של הרכב, ויבטיחו חורף גשום אך בטוח

בהצלחה,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה