יום שני, 6 באוקטובר 2014

קניית רכב חדש VS קניית רכב משומש

תעשיית הרכב משפיעה על איכות החיים של כולנו ומתקדמת בקצב מהיר. זו תעשייה אשר תלויה במידה רבה בחידושים טכנולוגיים, שיקולי היצע וביקוש והחלטות רגולטריות. יחד עם זאת, יש לתעשיית הרכב מאפיינים ייחודיים רבים, ובראשם הנושא של רכישת מוצרים חדשים מול משומשים.
למעשה, מלבד ענף הרכב אין הרבה תחומים בהם קיימת התלבטות משמעותית כל כך לגבי רכישת מוצר חדש מול רכישת מוצר משומש. רוב הלקוחות מעדיפים לרכוש מוצר חדש, וליהנות ממנו לאורך שנים, מאשר לחסוך בטווח הקצר ולקחת סיכון. עיקרון זה תקף בכל מקום מלבד תעשיית הרכב, והדילמה קיימת בקרב לקוחות בכל רחבי העולם.
על מנת לענות על השאלה מה עדיף, והאם כדאי לקנות רכב חדש או להסתפק ברכב משומש, יש לקחת בחשבון את היתרונות של כל אפשרות.

קניית רכב


יתרונות וחסרונות של כל אפשרות קנייה


אלו היתרונות הברורים של קניית רכב חדש:

א. אחריות – רק לאחר רכישת רכב מהחברה ודרך היבואנית ניתן ליהנות מתקופת אחריות ארוכה. האחריות היא בדרך כלל למספר שנים או עד מספר מסוים של קילומטרים, היא תקפה כמעט לגבי כל סוג הטיפולים וחוסכת בהוצאות בלתי צפויות.
ב. תחושה – כל מי שאי פעם רכש רכב חדש יוצא כי מדובר על חוויה יוצאת דופן. המראה החיצוני, המושבים העטופים והריח הנקי בתוך הרכב מצטרפים אל יתרונות מכניים ברורים ויוצרים תחושה אקסקלוסיבית.
ג. תנאים – אחד היתרונות הגדולות של קניית רכב חדש הוא האפשרות של פריסת תשלומים. בעוד קשה למצוא אדם שיסכים למכור לאדם אחר רכב בתשלומים, רוב החברות והיבואנים מציעים מבצעי מכירות על בסיס כמעט חודשי במטרה להקל על אפשרויות התשלום של הלקוח.

גם לרכב משומש יש לא מעט יתרונות אליהם כדאי להתייחס:


א. מחיר וירידת ערך – זהו כמובן הבסיס של הדילמה והפקטור המשמעותי ביותר בכל תהליך רכישת רכב. המחיר של רכב משומש יכול להיות נמוך בעשרות אחוזים ממחירו של רכב חדש, עוד לפני שבוחנים את הנושא של עלויות מס, מכס, רישיונות והוצאות נוספות. בנוסף, רכב משומש אינו סובל מירידת ערך המלווה רכבים חדשים ברגע בו הם עולים על הכביש.
ב. תוספות – רק ברכב משומש ניתן ליהנות מתוספות המגולמות במחיר הסופי ללקוח. בעוד כל תוספת על רכב חדש תחייב הוצאה כספית גדולה על פי מחירון החברה, בעת קניית רכב משומש אפשר ליהנות מהתוספות עליהן שילמו הבעלים הקודמים.
ג. מיידיות – העברת בעלות על רכב משומש יכולה להסתיים תוך שעות ספורות. למרות שבקרב היבואנים וחברות הרכב יש מסלולים מהירים, קשה להתחרות בזמינות, ובעיקר במיידיות של קניית רכב משומש.

לסיכום, השוואה בין היתרונות של קניית רכב חדש מול קניית רכב משומש מעלה נקודות מעניינות. מי שהממון מצוי בכיסו, רוצה להתפנק ומעוניין ליהנות מתנאים מיוחדים צריך לשקול רכישה של רכב מהחברה. לעומת זאת, נהגים המחפשים אחר מחירים זולים והזדמנויות כלכליות יכולים לגייס לרשותם את היתרונות של קניית רכב משומש. 

בהצלחה,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה