יום שלישי, 7 באוגוסט 2018

שירותי מכונאות רכב



רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל ולכן כל נהג צריך להכיר את השירותים הנפוצים בתחום המכונאות. היכרות מן הסוג הזה לא רק חוסכת זמן בהשוואה בין שירותי מכונאות אלא גם מונעת הוצאות מיותרות.


טיפולים שוטפים

רוב האנשים מגיעים למוסך לצורך טיפולים שוטפים. הטיפול הוא חלק מפעולת תחזוקה שמבוצעת לכל מכלולי הרכב אחת לתקופה מסוימת. את התקופה שבה צריך לבצע את הטיפול קובע היצרן. מבחינת הנהג, התקופה נמדדת או לפי מספר קילומטרים או לפי מספר חודשים. הקפדה על הטיפולים השוטפים עוזרת לשמור על ערך הרכב ומונעת תקלות ובעיות מכאניות.
מכונאות רכב

טיפול במערכות מכאניות

מכונאות רכב עומדת בפני עצמה כקטגוריה נפרדת בכל הנוגע לטיפולים שוטפים. תחת הקטגוריה הזו ניתן לתאם בין היתר שירותים כגון:
  • טיפול במערכות מכאניות, מנוע ומערכות קירור
  • החלפת מכלולי העברת כוח אל הגלגלים
  • טיפול במערכות שליטה על הרכב
המאפיין המשותף לכל השירותים הניתנים תחת מכונאות רכב הוא היכרות עמוקה עם הנושא ועם התחום. זו הסיבה בגללה מכונאים עוברים תהליך ארוך של הכשרה ואף נמצאים תחת פיקוח ובקרה של המוסך.



מהי דיאגנוסטיקה?


לא כל נהג מכיר מקרוב את התחום של דיאגנוסטיקה ומבין כיצד הוא משפיע על מכונאות רכב. באופן כללי, מדובר באופן שבו בוחנים את תפקוד ותקינות מכלול הרכב, או את המערכות השונות של הרכב. הדגש הוא על שימוש במחשב ותוכנות מיוחדות בשביל לזהות את מוקדי התקלה ולהתמודד איתם.

בדיקות זיהום אוויר

בשנים האחרונות נדרשים אנשי מקצוע בתחום של מכונאות רכב להתמחות גם בבדיקות זיהום אוויר. החובה לבצע בדיקות זיהום אוויר היא מטעם משרד התחבורה ויש גורמים נוספים שאחראיים על הנושא. בדיקות זיהום אוויר מבוצעות באמצעות מעקב אחר כמות המזהמים הנפלטים מהמנוע ובעזרת חיישן שמוחדר לאגזוז.

תיקונים אחרי תאונה

אי אפשר לדבר על השירותים הנכללים תחת מכונאות רכב בלי להזכיר את התיקונים אחרי תאונה. תיקונים יכולים להתבצע על ידי מכונאי מוסמך או על ידי פחח. ביצוע התיקונים נעשה באופן שונה לפי סוג תאונת הדרכים והנחיות יצרן הרכב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה